Általános Szerződési Feltételek - ÁSZF

Tartalom

1.      Fogalomtár. 2

2.      A webáruház üzemeltetőjének adatai: 2

3.      Ügyfélszolgálat adatai 2

4.      Általános tudnivalók. 2

5.      Az általános szerződési feltételek elfogadása. 3

6.      A szerződés nyelve, a szerződés formája. 3

7.      A megrendelés lépései 3

8.      Regisztráció. 4

9.      A termékek tulajdonságai 4

10.        Árak. 4

11.        A szerződés létrejötte. 5

12.        Egyéb megállapodások. 5

13.        Rendelés módosítása. 5

14.        Rendelés lemondása. 6

15.        Lehetséges fizetési módok. 6

16.        Számlázás. 6

17.        Szállítás. 6

18.        Csomag átvétele. 7

19.        Hiányos, hibás, sérült termék. 8

20.        Panaszkezelés. 9

21.        Egyéb jogérvényesítési lehetőségek. 10

22.        Elállási jog. 10

23.        ELÁLLÁS, TERMÉKEK/SZOLGÁLTATÁSOK, AMELYEKRE NEM BIZTOSÍTOTT AZ ELÁLLÁS JOGA.. 11

24.        Az elállás/felmondás joghatásai 11

25.        A Megrendelő teendői elállás esetén. 11

26.        Elállási/felmondási joga alóli kivételek. 12

27.        Kellékszavatosság, termékszavatosság. 13

28.        Termékszavatosság. 13

29.        Szerződés megszűnése. 14

30.        Szerzői jogok. 14

31.        ÁSZF és árak módosítása. 14

32.        Technikai korlátok. 15

33.        Adatvédelmi szabályzat. 15

34.        Felelősség korlátozása/kizárása. 15

35.        Vonatkozó jogszabályok. 15

 

1.           Fogalomtár

1.1.   ÁSZF: Jelen Általános Szerződési Feltételek

1.2.   Webáruház: www.anibox.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül

1.3.   Megrendelő/Fogyasztó: Fogyasztó és Jogi személy, aki a Webáruházon keresztül vételi és/vagy bérleti ajánlatot tevő szerződést kötő fél

1.4.   Szolgáltató/vállalkozás: Selicon Kft., aki a Webáruházban a termékeket eladásra vagy bérlésre kínál

1.5.   Felek: Szolgáltató és Megrendelő együttesen

1.6.   Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a Felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő Felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

1.7.   Termék: megvásárolt tárgy a webáruházban melyet a Megrendelő megvásárolt a webáruházban.

1.8.   Szállítócég: Az/azok a cégek, akik csomagküldéssel foglalkoznak és közvetlenül ellátják a Szolgáltató csomagjainak a célba juttatását.

2.           A webáruház üzemeltetőjének adatai:

2.1.    Cégnév: Selicon Kft.

2.2.    Székhely: 2030 Érd Sóskúti út 24.

2.3.    Nyilvántartásba vevő cégbíróság: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

2.4.    Adószám: 27335446-2-13

2.5.    Cégjegyzékszám: 13-09-204258

2.6.    Bankszámlaszám: OTP 11742852-21455292

3.           Ügyfélszolgálat adatai

3.1.   Email cím: info@anibox.hu

4.           Általános tudnivalók

4.1.   A jelen ÁSZF a Szolgáltató és a Megrendelő közötti szerződéskötés módját, jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

4.2.   A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között, mint távollevők között jön létre. A webáruházban történő vásárlást a Magyar Közlöny 2014. évi 30. számában megjelent, 2014. év június hó 13. napjától visszavonásig érvényes, a Kormány 45/2014. (II. 26) rendelete a Felek közötti szerződések részletes szabályairól szabályozza (a továbbiakban Kormányrendelet), különös tekintettel az említett Kormányrendelet 8-14. §-ra.

4.3.   A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

4.4.   A Webáruház kínálata elérhető minden felhasználó számára regisztráció nélkül is.

5.           Az általános szerződési feltételek elfogadása

5.1.   A Megrendelő köteles elfogadni a Szolgáltató által meghatározott ÁSZF feltételeit, abban az esetben, ha igénybe kívánja venni a szolgáltatásait. Az ÁSZF-et a weboldalon található Általános Szerződési Feltételek – ÁSZF menüpont alatt találja és elolvashatja. Vásárlás és/vagy regisztráció alkalmával a Megrendelő a regisztrációs űrlap és/vagy pénztár oldalán található jelölőnégyzet bepipálásával elfogadja a jelen dokumentum feltételeit. A Szolgáltató azt vélelmezi, hogy amennyiben a Megrendelő bepipálta, az ÁSZF elfogadására irányúló négyzetet akkor a Megrendelő elolvasta, értelmezte és elfogadottnak tekinti az ÁSZF-ben leírtakat.

5.2.   Az ÁSZF elfogadása egyben a szerződés létrejöttét is szabályozza a Szolgáltató és a Megrendelő között.

 

5.3.   Az ÁSZF elfogadásával a Megrendelő elfogadja, hogy a Szolgáltató felé a saját adatait adta meg.

 

5.4.   Ha a Megrendelő az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Szolgáltató szolgáltatásait. Nem küldhet megrendelést sem.

 

5.5.   A Weboldalon feltüntetett árak a termékek bruttó fogyasztói árai.

 

5.6.   A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosítások azonnal megjelennek a weboldalon és ezzel egyidejűleg lépnek hatályba.

 

6.           A szerződés nyelve, a szerződés formája

6.1.    A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

6.2.    A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések elektronikus úton megkötött szerződések, melyek írásban megkötött szerződésnek minősülnek és a Felekre vonatkoznak.

7.           A megrendelés lépései

7.1.   Megrendelő regisztrációja
7.2. A megrendelés összeállítása / kosár használata (ajánlattétel)
Itt lehetőség van arra, hogy a Megrendelő magánszemély (fogyasztó) minőségében vásároljon vagy cég nevére kérjen számlát.

7.2.   Pénztár oldalon az adatok megadása - Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja - A megrendelés elküldése

7.3.   A Megrendelő a kosár oldalon győződhet meg a kosár tartalmáról. Amennyiben a kosár tartalmát elfogadja, valamint kiválaszthatja a szállítás formát, úgy a Pénztár oldalon tudja lezárni a rendelést.

7.4.   A Megrendelő a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az általa bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha már a következő oldalra lépett).

7.5.   A Megrendelő felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen a Megrendelő által megadott adatok alapján kerül számlázásra, elkészítésre, illetve szállításra a termék.

7.6.   A Megrendelő a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatót nem terheli semmi nemű felelősség a helytelen vagy tévesen megadott adatok alapján.

7.7.   A Megrendelő a megrendelésének elküldését követően ún. elektronikus számlát kap elektronikus levelezési címére. Az elektronikus számlát Selicon Kft. állítja ki. Az elektronikus számla egy olyan számla, ami elektronikus jelek formájában tartalmazza a számla adatokat. Az elektronikus számlát automatikusan a rendeléskor megadott email címre küldve bocsátjuk a Megrendelő rendelkezésére. Az elektronikus számla csak elektronikus formában állítható ki, továbbítható és tárolható, annak papír alapú kinyomtatott változata eredeti hiteles dokumentumként nem használható. A Megrendelő a megrendelése elküldésével kifejezetten kijelenti, hogy elfogadja az elektronikus számlát. A számla utólagos módosítására nincs lehetőség.

7.7.1.      Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

7.8.    

8.           Regisztráció

8.1.   A látogatónak a “Bejelentkezés” gombra kattintva van lehetősége regisztrálni, ahol a következő adatok megadására van szükség: felhasználónév, jelszó és e-mail cím.

8.2.   A regisztráció elküldése után a megadott e-mail címre egy üdvözlő e-mail érkezik.

8.3.   A Felhasználó az oldalra történő belépés után a “Rendeléseim” menüpontra kattintva alakíthatja ki saját fiókját, amelyben aztán tetszőlegesen szerkeszthetővé válnak a regisztrációkor megadott adatok, illetve ugyanitt a “Rendeléseim” menüpontban van lehetőség az adatok módosítására, újabb adatok felvételére, a vásárlást, bérlést és a kiszállítást megkönnyítő adatok (pl.: szállítási cím) felvitelére.

8.4.   Elfelejtett jelszó esetén az “Elfelejtett jelszó” menüpontban lehet az ott található gombra kattintva új jelszót igényelni a felhasználónév, vagy e-mailcím megadása után. A rendszer azonnal megküldi az új jelszót beállító linket a megadott e-mail címre, amivel azután már be lehet jelentkezni a webáruházba.

8.5.   A Felhasználó fiók és adatainak törlését a „Rendeléseim” menüpontban a „Profil törlése” gombra kattintva lehet elvégezni.

9.           A termékek tulajdonságai

9.1.   A termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban tájékozódhat a Megrendelő.

9.1.1.      A termékoldalon található képek tájékoztató jellegűek illusztrációval ellátottak lehetnek.

9.1.2.      A méret a gramm minden esetben pontosan meghatározásra kerül.

9.1.3.      A termékek színeiben árnyalati eltérések lehetnek. A színmeghatározás az általános köznyelvben használt színeken alapulnak.

9.1.4.      A termékek anyagából eredően bizonyos terméktípusoknál az anyag mintázata változhat, ez főként az élő anyagok esetén fordulhat elő, mint pl. fa.

 

10.       Árak

10.1.                    A Webáruházban közzétett árak 27% ÁFA-val növelt bruttó árak.

10.2.                    Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.

11.       A szerződés létrejötte

11.1.                    A Webáruházban a rendelés kizárólag elektronikus úton (anibox.hu weboldalon) lehetséges. Telefonon, faxon, levélben, Instagramm-on, Facebook-on vagy egyéb formában leadott rendeléseket a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni.

11.2.                  Az elektronikus megrendelés a Ptk. 6.64. § (1) bekezdése szerinti szerződéskötésre vonatkozó ajánlatnak minősül. Szolgáltató az ajánlattétel beérkezéséről automatikusan elektronikus úton értesíti a Megrendelőt visszaigazoló e-mail formájában. Az ajánlattétel, vagyis a megrendelés beérkezésének visszaigazolása nem minősül az ajánlat elfogadásának a Szolgáltató részéről, valamint a szerződés létrejöttének. 

11.3.                  Szolgáltató rendszere minden visszaigazolt megrendelésnek automatikusan rendelés azonosító számot ad, melyet a visszaigazoló levél is tartalmaz. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy kizárólag e rendelési azonosítóval rendelkező megrendelések érvényesek.

11.4.                  A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor a Szolgáltató kinyilvánítja a rendelés elfogadását, amelyet egy külön, a Megrendelőnek küldött e-mailben igazol vissza. (Megkezdtük a rendelés feldolgozását.)

11.5.                  Az ily módon kötött szerződés elektronikus úton megkötött szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül, melyre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

11.6.                  A Szolgáltató a megrendeléseket elektronikus formában, automatikusan tárolja. A Megrendelő számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető, annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.

 

12.       Egyéb megállapodások

12.1.                    A Szolgáltató jogosult a regisztráció során megadott adatokat telefonon, vagy e-mailben egyeztetni. Mivel a termékek, a Megrendelő egyedi igényei alapján készülnek, így a megrendelést csak a teljes vételár megfizetése után tudja feldolgozni a Szolgáltató.

12.2.                    Leadott rendelés esetén, ami vételár tekintetében nincs kiegyenlítve, a Szolgáltató elektronikus formában, a megadott levelezési címre e-mailt küld, melyben felhívja a Megrendelő figyelmét, hogy egyenlítse ki a vásárlásának végösszegét. Amennyiben a Megrendelő ennek a kérésnek nem tesz eleget, úgy a Szolgáltató jogosult a Megrendelő rendelését törölni.

12.2.1.   Ez a törlés nem zárja ki azt a lehetőséget, hogy a Megrendelő új vásárlással éljen. Azonban ebben az esetben a gyártási idő a leadott és megfizetett vásárlást követően számolandó. Valamint a Weboldalon akkor épp feltüntetett árak az aktuális árak.

13.       Rendelés módosítása

13.1.                    A rendelés leadását követően szerződés jön létre, melynek módosítására csak a rendelés feldolgozása előtt van lehetőség.

13.2.                    Amennyiben a Megrendelő módosítást küld a Szolgáltató felé úgy csak abban az esetben tekinthető közöltnek a módosítási igény, ha a Szolgáltató írásos formában a levelezési címre azt vissza igazolta.

13.3.                    Módosításokat a Megrendelő csakis a hivatalos levelezési címen tud kezdeményezni. Facebbokon, Instagrammon, nem fogad be módosításokat.  

13.4.                    A Szolgáltató levélfeldolgozása akár több nap is lehet így a Megrendelő által megküldött módosítás lehetséges már csak a gyártás után kerül feldolgozásra.

13.4.1.   Gyártás utáni levélfeldolgozás esetén a Szolgáltatót nem terheli felelősség és a Megrendelő nem hivatkozhat arra, hogy ő módosítani szeretett volna.

13.4.2.   A szerződés módosítása csak a Felek együttes beleegyezésével lehetséges.

14.       Rendelés lemondása

14.1.                    Rendelést csakis a rendelés megkezdése állapot előtt lehetséges. Csak az a rendelés lemondás tekinthető elfogadhatónak amelyiket a Szolgáltató megkapta, feldolgozta és írásban a levelezési címre visszaigazolt.

14.2.                    Amennyiben a rendelés feldolgozása (termék gyártása) megkezdődött már nincs lehetőség a rendelést lemondani és elállni a vásárlástól. A Megrendelő ebben az esetben nem igényelheti vissza a vételárat.

15.       Lehetséges fizetési módok

15.1.                    Banki átutalás (előre utalás). A Webáruházban a rendelés leadása után visszaigazoló e-mailt kap a Megrendelő amelyben az utaláshoz szükséges információk megtalálhatóak.

15.2.                    Online bankkártyával Simplepay-en keresztül. A Megrendelő elfogadja, hogy ebben az esetben az Webáruház a szerződött partnerén keresztül a Simplepay-en keresztül történik a fizetés.

15.2.1.   SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: https://simplepay.hu/vasarlo-aff

16.       Számlázás

16.1.                    A Megrendelő tudomásul veszi, valamint elfogadja, hogy minden vásárlásról a Szolgáltató elektronikus számlát állít ki a Billingo Technologies Zártkörűen Működő Részvénytársaság rendszerén keresztül.

16.1.1.   A Szolgáltató partnerének a Billingo Technologies Zártkörűen Működő Részvénytársaság adatkezelését a https://www.billingo.hu/adatkezelesi-tajekoztato linken éri el, ahol tud tájékozódni.

16.2.                    Kizárólag minden hatályos jogszabályi előírásnak megfelelő elektronikus számla (e-számla) kerül kiállítása melyet a Billingon keresztül a Szolgáltató Weboldalán megadott e-mail címre küld meg.

16.3.                    A számla módosítása esetén a mindenkori hatályos jogszabályt vesszük alapul és tartjuk be.

Kizárások

19.3. Szolgáltató a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, téves teljesítésért, hibás adatokat tartalmazó számla kiállításáért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

17.       Szállítás

17.1.                    Szállítási módok

17.1.1.   Futárszolgálat által kézbesített csomagként automatába

17.1.2.   Futárszolgálat által kézbesített csomagként csomagpontra

17.1.3.   Futárszolgálat által kézbesített csomagként házhoz

17.1.4.   Postai küldeményként házhoz

17.1.5.   Postai küldeményként postán maradóként

17.2.                    Szállítási díjak

17.3.                    A szállítási díjak mindig a Szolgáltató által kezelt Weboldalon feltüntetett bruttó árak. Az árak Szállítócégenként változhatnak.

17.4.                    Szállítás megkezdése

17.4.1.   A Szolgáltató lezárja a rendelést a Webshopon keresztül, ami alapján a rendszer értesítést küld a Megrendelő felé, hogy a terméket hamarosan szállítják a választott módon.

17.4.2.   A Szolgáltató maga nem végez szállítást azt minden esetben egy szerződött partner végzi.

17.4.3.   A Szolgáltató a legnagyobb odafigyeléssel jár el a termék csomagolását illetően és a Szállítócég embereinek a figyelmét is igyekszik felhívni a törékeny címke jelzésekkel.

17.5.                    Szállítás menete

17.5.1.   A Megrendelő választásától függően a Szállítócég megkezdi a csomagnak a kiszállítását. A szállítási időért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.

17.5.2.   A Szolgáltató nem vállal határidőt a szállításra.

17.5.3.   A Megrendelő késedelmes szállítás esetén nem állhat el a szerződéstől, még a sürgősségi gyártás esetén sem.

17.6.                    A Szállítócég értesítést küld a Megrendelő számára, ha a csomagot átveheti.

17.6.1.   Boxba kért szállítás esetén a szállítócég ÁSZF-ben leírt határidők az irányadók.


 

18.       Csomag átvétele

18.1.                    A csomagátvételét a Megrendelő a vásárlás végén határozza meg a kívánt Szállítócég megválasztásával.

18.2.                    Boxba rendelt Termék esetén a Megrendelő felelőssége a Terméket időben átvenni.

18.3.                    Amennyiben a szállítócég ÁSZF szerint nem sikerült időben átvennie a Terméket és Termék visszaszállításra kerül a Szolgáltatóhoz úgy ennek a költségét a Megrendelő köteles viselni.

18.3.1.   Vissza szállított Termékek esetén a Szolgáltató egyszer a megadott elektronikus levelezési címen értesíti a Megrendelőt a csomagja visszaérkezéséről. A Megrendelőnek 7 napon belül nyilatkoznia kell a csomag újbóli küldésével kapcsolatban.

18.3.2.   Újbóli küldés esetén a Szolgáltató a Megrendelő terhére felszámolja a vissza szállítási díjat és az újbóli feladási díjat ami megegyezik az első feladási díjával. Ezen felül a Szolgáltató 3.000 Ft-os kezelési költséget is felszámol a Megrendelő részére.

18.3.3.   A Szolgáltató jogosult addig visszatartani a Megrendelt terméket ameddig a Megrendelő a felmerült plusz költségeket nem egyenlíti ki a Szolgáltató számára.

18.3.4.   A Szolgáltató 7 napon túli tárolást nem vállal.

18.3.5.   Abban az esetben ha a Megrendelő 7 napon belül nem nyilatkozik vagy nem egyenlíti ki az újbóli csomagküldésből eredő plusz költségeket úgy a Szolgáltató jogosult megsemmisíteni a visszaérkezett csomagot.

18.3.6.   Késedelmes visszajelzés és/vagy felmerült pluszköltségek megtérítése esetén felmerült kár nem terheli a Szolgáltatót. A Megrendelő nem hivatkozhat ebből kifolyólag a vételár visszatérítésére.

18.4.                    A Megrendelő átvétel esetén köteles a legnagyobb odafigyeléssel eljárni, főként ha házhoz szállítással kérte a csomagot.

18.5.                    Boxba rendelt Termék esetén az átvételnél a Megrendelő köteles a termék dobozát szemrevételezni és ha sérülést tapasztal azonnal dokumentálni azt.

18.6.                    Házhoz szállítás esetén amennyiben a Megrendelő az átvételnél a csomagon sérülést külsérelmi nyomokat tapasztal úgy a futár jelenlétében ki kell bontani a csomagot és jegyzőkönyvet kell felvetetni a futárral.

18.7.                    Amennyiben a csomag kibontása után a Megrendelő sérülést tapasztal a terméken úgy a vizsgálat lefolytatása érdekében dokumentálni köteles. A csomagolást töltőanyaggal és a sérült terméket a vizsgálat lefolytatásának a végéig meg kell őrizni.

19.       Hiányos, hibás, sérült termék

19.1.                    Hiányos csomag esetén a Megrendelő az átvételt követően de maximum 24 órán belül köteles a Szolgáltató felé bejelenti a panaszát. A határidő elmulasztása jogvesztő érvényű.

19.1.1.   Hiányos Terméknek minősül, a nem megfelelő darabszám, nem megfelelő mennyiség.

19.1.2.   A bejelentést a Megrendelő a https://forms.gle/sPk7ZKNCh1pvonjUA linken tudja megtenni, amelyet a Weboldalon a https://anibox.hu/segitseg-35 linken ér el.

19.1.3.   A bejelentés dátuma a hiányos űrlap beérkezésének a dátuma.

19.1.4.   A hiányosan megküldött űrlap nem tekinthető bejelentésnek.

19.1.5.   A bejelentésnek tartalmaznia kell az Email, Név, Cím, Címzett címe, Kapcsolattartó email cím, Rendelés száma, Fizetési mód, Szállítás mód, Rendelés átvétel időpontja, Panasz leírása, Megrendelő által megfogalmazott igény, Külső csomagolás 6 oldaláról kép, Sérült termék 6 oldaláról kép, Csomag belsejéről kép a töltőanyagokkal. Amennyiben bármelyik dokumentum hiányzik úgy a vizsgálás nem megkezdhető és kétséget kizáróan nem megállapítható, hogy mi történt a csomaggal így a hiányosan megküldött adatok alapján a Szolgáltató jogosult elutasítani a hiányos termékre vonatkozó igényt.

19.2.                    Hibás termék esetén a Megrendelő az átvételt követően, de legkésőbb 7 napon belül köteles jelezni a Szolgáltató felé. A határidő elmulasztása jogvesztő érvényű.

19.2.1.   Hibás terméknek minősül, és/vagy szín, és/vagy méret, és/vagy grafika, és/vagy szöveg eltérés van a megrendelt Termékhez képest.

19.2.2.   A bejelentést a Megrendelő a https://forms.gle/sPk7ZKNCh1pvonjUA linken tudja megtenni, amelyet a Weboldalon a https://anibox.hu/segitseg-35 linken ér el.

19.2.3.   A bejelentés dátuma a hiányos űrlap beérkezésének a dátuma.

19.2.4.   A hiányosan megküldött űrlap nem tekinthető bejelentésnek.

19.2.5.   A bejelentésnek tartalmaznia kell az Email, Név, Cím, Címzett címe, Kapcsolattartó email cím, Rendelés száma, Fizetési mód, Szállítás mód, Rendelés átvétel időpontja, Panasz leírása, Megrendelő által megfogalmazott igény, Külső csomagolás 6 oldaláról kép, Sérült termék 6 oldaláról kép, Csomag belsejéről kép a töltőanyagokkal. Amennyiben bármelyik dokumentum hiányzik úgy a vizsgálás nem megkezdhető és kétséget kizáróan nem megállapítható, hogy mi történt a csomaggal így a hiányosan megküldött adatok alapján a Szolgáltató jogosult elutasítani a hiányos termékre vonatkozó igényt.

19.3.                    Sérült Termék esetén a Megrendelő az átvételt követően, de maximum 24 órán belül köteles a Szolgáltató felé bejelenti a panaszát. A határidő elmulasztása jogvesztő érvényű.

19.3.1.   Sérült Terméknek minősül a törött, és/vagy beázott, és/vagy lepattogzott, és/vagy és/vagy benyomódott, és/vagy elrepedt, és/vagy meghorzsolt Termék.

19.3.2.   A bejelentést a Megrendelő a https://forms.gle/sPk7ZKNCh1pvonjUA linken tudja megtenni, amelyet a Weboldalon a https://anibox.hu/segitseg-35 linken ér el.

19.3.3.   A bejelentés dátuma a hiányos űrlap beérkezésének a dátuma.

19.3.4.   A hiányosan megküldött űrlap nem tekinthető bejelentésnek.

19.3.5.   A bejelentésnek tartalmaznia kell az Email, Név, Cím, Címzett címe, Kapcsolattartó email cím, Rendelés száma, Fizetési mód, Szállítás mód, Rendelés átvétel időpontja, Panasz leírása, Megrendelő által megfogalmazott igény, Külső csomagolás 6 oldaláról kép, Sérült termék 6 oldaláról kép, Csomag belsejéről kép a töltőanyagokkal. Amennyiben bármelyik dokumentum hiányzik úgy a vizsgálás nem megkezdhető és kétséget kizáróan nem megállapítható, hogy mi történt a csomaggal így a hiányosan megküldött adatok alapján a Szolgáltató jogosult elutasítani a hiányos termékre vonatkozó igényt.

19.3.6.   Házhozszállítás esetén a Szolgáltató jogosult kikérni az átadás átvételi jegyzőkönyvet.

19.3.7.   Amennyiben a Megrendelő olyan csomagot vesz át amelyen külsérelmi nyomok láthatóak és aláírta az átvételi jegyzőkönyvet mely szerint sértetlenül átvette a csomagot, úgy nem jogosult a kárrendezésre, mert nyilatkozott tett arról, hogy az átvétel pillanatában a csomag sértetlen volt.

19.3.8.   Amennyiben az átvételi nyilatkozaton nem a Megrendelő aláírása szerepel (futár otthagyta valahol a csomagot) úgy a Szolgáltató nem tudja kétséget kizáróan ellenőrizni, hogy a csomag hol és mikor sérült meg. Így a Megrendelő nem jogosult kártérítéssel fordulni a Szolgáltató felé mert nem volt jelen az átadás pillanatában. Amennyiben a Megrendelő meghatalmazás útján veteti át a csomagot úgy ezt is szűkséges csatolnia a kárbejelentés mellé.

 

20.       Panaszkezelés

20.1.                    A Szolgáltató, a Megrendelő szóbeli panaszát azonnal orvosolja, amennyiben arra lehetősége van, amennyiben ezt nem tudja megtenni úgy ezt jelzi a Megrendelő számára és Megrendelő a https://forms.gle/sPk7ZKNCh1pvonjUA űrlap segítségével tudja benyújtani a panaszát.

20.2.                    A https://forms.gle/sPk7ZKNCh1pvonjUA űrlapon megküldött panaszbejelentésről a Fogyasztó visszaigazoló emailt kap amin rögzítésre kerülnek a bejelentés részletei.

20.3.                    A Szolgáltató a törvényi előírás alapján 30 napon belül kivizsgálja és megválaszolja a Megrendelő számára a panaszát.

20.4.                    A Megrendelő elfogadja, hogy a hiányos, hibás, sérült Termékek esetén a bejelentésnek hiánytalannak kell lennie, és időhöz kötöttek.

20.5.                    Mivel a Szolgáltató nem rögzíti a hívásokat így panaszkezelése csakis írásban történik. A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja a megadott email címre elektronikus formában és a döntés okát indokolja.

20.6.                    A panasz kivizsgálását követően, ha a Szolgáltató jogosnak ítéli a benyújtott panaszt akkor igyekszik úgy eljárni, hogy az a Megrendelő igényeinek megfeleljen. Amennyiben ez nem lehetséges pl. kifutott termék cseréje úgy a Szolgáltató csere terméket javasol vagy a vételár megtérítését.

20.7.                    A Megrendelő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségek egyikén terjesztheti elő:

20.7.1.   Név: Selicon Kft

20.7.2.   Levelezési cím: 2030 Érd, Sóskúti u 24.

20.7.3.   E-mail: info@anibox.hu

20.7.4.   Bejelentő űrlap: https://forms.gle/sPk7ZKNCh1pvonjUA

20.8.                    A jegyzőkönyv a következőket tartalmazza:

20.8.1.   Email

20.8.2.   Név

20.8.3.   Cím

20.8.4.   Címzett címe

20.8.5.   Kapcsolattartó email cím

20.8.6.   Rendelés száma

20.8.7.   Fizetési mód

20.8.8.   Szállítás mód

20.8.9.   Rendelés átvétel idő pontja

20.8.10.                       Panasz leírása

20.8.11.                       Megrendelő által megfogalmazott igény

20.8.12.                       Külső csomagolás 6 oldaláról kép

20.8.13.                       Sérült termék 6 oldaláról kép

20.8.14.                       Csomag belsejéről kép a töltőanyagokkal

21.       Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

21.1.                    A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél, mely eljárás során a Szolgáltatónak együttműködési kötelezettsége van.

21.2.                    Az írásbeli panaszokat 30 napon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. A panasz elutasítása esetén válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervekhez fordulhat panaszával.

21.3.                    Felek közötti vitás kérdések rendezésében illetékes:

21.4.                    Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő  Békéltető Testület (Pest Megyei Békéltető Testület) Cím:1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 24

21.5.                    Online vitarendezési platform: Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete (2013. május 21.) alapján Önnek jogában áll az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon keresztül érvényesíteni panaszát, amelyet a következő linken ér el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

21.6.                    Amennyiben nem elégedett a panaszkezelési eljárásunkkal, akkor panaszával a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A hatóság elérhetőségeiről a www.jarasinfo.gov.hu oldalon tájékozódhat. Fenti elérhetőségeinken munkatársaink szívesen segítenek az illetékes hatóság címének megadásában.

 

22.       Elállási jog

22.1.                    A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § alapján – figyelemmel a rendelet 29. §-ban meghatározott kivételekre – a fogyasztónak minősülő Fogyasztó indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Fogyasztó elállási jogát a terméknek, több termék különböző idejű kiszolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, ill. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak kézhezvételétől számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
 

22.2.                    Az elállásról részletesen itt olvashat:
https://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/#/szavatossag_jotallas
http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/returning-unwanted-goods/index_hu.htm
http://www.magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/elallasi-jog.html

22.3.                    Egyedi személyre szabott megrendelések esetében nem élhet az elállási jogával! Tájékozódni ez ügyben a következő helyen lehet: https://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/#/szavatossag_jotallas

 

23.       ELÁLLÁS, TERMÉKEK/SZOLGÁLTATÁSOK, AMELYEKRE NEM BIZTOSÍTOTT AZ ELÁLLÁS JOGA

23.1.                    A fogyasztónak minősülő Vásárlónak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Kormányrendelet) foglaltak alapján a termék átvételétől számított 14 napon belül lehetősége van a szerződéstől elállni az alábbiakban rögzítettek szerint.

23.2.                    Kormányrendelet alapján a Vásárlót (ha fogyasztónak minősül) elállási jog (a termék visszaküldésének joga) illeti meg. A Vásárló ezt a jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben, indokolás nélkül gyakorolhatja.

23.3.                    A Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vásárló személyére szabtak.

23.4.                    Az Anibox.hu kizárólag egyedi megrendelés alapján készít, nyomtat, dekorál, fest, gravíroz és állít össze megrendeléseket, amelyet egyértelműen minden esetben a vásárló személyére szab, annak utasításai, megrendelése alapján.

23.5.                    Egyedi elbírálás esetén a Szolgáltató jóvá hagyja a Fogyasztó által benyújtott elállási igényt, de csakis addig ameddig nem kezdte meg a Szolgáltató a rendelés gyártását és ezt a Szolgáltató írásban visszaigazolja a Fogyasztó felé. Ebben az esetben a Szolgáltató felmerült költségeit a Fogyasztó köteles megfizetni. Utalás esetén a mindenkori tranzakciós díjat, online kártyás fizetés esetén pedig a Simplepay által felszámolt mindenkori tranzakciós díjat.

 

24.       Az elállás/felmondás joghatásai

24.1.                    Ha a Megrendelő eláll a vásárlási szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztótól visszaérkezett termékek esetén tudja a Szolgáltató visszautalni/fordítani a vásárlás összegét. Ahhoz, hogy a vételárat vissza tudja utalni a Szolgáltató szükséges a Fogyasztótól egy nyilatkozat mely szerint ő el szeretne állni a vásárlástól.

24.2.                    A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk.

24.3.                    Részleges elállás esetén kizárólag az adott Termék vételára kerül visszautalásra.
A teljes rendeléstől való elállás esetén kerül a rendelés végösszege (melynek része az esetleges futárköltség is) kerül visszautalásra. 

24.4.                   Amennyiben személyesen vette át a termékeket, úgy van lehetősége a vásárlás előtt megvizsgálni a terméket, mérlegelni és dönteni, így ebben az esetben az elállási jog nem illeti meg a fogyasztót.

25.       A Megrendelő teendői elállás esetén

25.1.                    Elállási nyilatkozat megtétele

25.2.                    Termék visszaküldése a Szolgáltató részére

25.3.                    A Termék visszaküldésének a költsége a Fogyasztót terheli

25.4.                    A terméknek épségben kell visszaérkezni a Fogyasztótól, tehát a szállítás során végbement sérülés, értékcsökkenést a Szolgáltató jogosult figyelembe venni és a vételár azon részét visszatartani, ami fedezi a termékben bekövetkezett kárt. Amennyiben a termék olyan mértékben sérült, hogy használhatatlanná vált úgy a Fogyasztó nem igényelheti vissza a vételárat.

25.5.                    Elveszett csomagért a Fogyasztó tartozik felelősséggel.

26.       Elállási/felmondási joga alóli kivételek

26.1.                    A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy a Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben: 

26.2.                    A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti 

26.3.                    Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ

26.4.                    olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, méterre rendelhető termékek 

26.5.                    olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza 

26.6.                    olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel 

26.7.                    olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor 

26.8.                    olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából 

26.9.                    lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta 

26.10.                 hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével 

26.11.                 nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében

26.12.                 lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki

26.13.                 a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

27.       Kellékszavatosság, termékszavatosság

27.1.                    Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

27.2.                    Ön – választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

27.3.                    Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. 

27.4.                    Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végső esetben – a szerződéstől is elállhat. 

27.5.                    Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Szolgáltató adott okot. 

27.6.                    Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. 

27.7.                    Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

27.8.                    Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben nem köthető ki érvényesen. 

27.9.                    Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

27.10.                 A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

27.11.                 Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Megrendelő bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Megrendelő csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Megrendelő a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége. 

28.       Termékszavatosság

28.1.                    Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termék szavatossági igényt érvényesíthet.

28.2.                    Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

28.3.                    A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

28.4.                    Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

28.5.                    Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

28.6.                    A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termék szavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy

28.6.1.   a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy 

28.6.2.   a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

28.6.3.   A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

28.6.4.   Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

29.       Szerződés megszűnése

29.1.                    A felek között létrejött szerződés amennyiben a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § szerinti megrendelői elállásra érvényesen sor kerülhet, úgy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. § szerinti megrendelői elállásra nyitva álló határidő lejártát és a szerződés teljesítését követően

29.2.                    egyéb esetben a teljesítést követően szűnik meg

 

30.       Szerzői jogok

30.1.                    A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jog tulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Szolgáltató.

 

31.       ÁSZF és árak módosítása

31.1.                    A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.

 

32.       Technikai korlátok

32.1.                    A honlapon történő vásárlás feltételezi a Megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

 

33.       Adatvédelmi szabályzat

33.1.                    A Szolgáltató adatvédelmi szabályzata az Adatvédelmi Nyilatkozatban, illetve az Adatvédelmi Szabályzatban érhető el.

 

34.       Felelősség korlátozása/kizárása

34.1.                    A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Fogyasztónál következik be és a Szolgáltatónak nincs ráhatása. 

34.2.                    A Szolgáltató nem vonható felelősségre semmilyen vis maior esetében, vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami hatáskörén kívül áll.

34.3.                    A Szolgáltató teljes felelőségét kizárja, ha a fogyasztó elmulasztotta a bejelentési kötelezettségét, vagy felhasználta a terméket szertartáson és/vagy utána jelentkezte a felmerült problémát sérülést, és/vagy hiányt, és/vagy grafikai hibát. 

35.       Vonatkozó jogszabályok

35.1.                    A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

35.1.1.   2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

35.1.2.   1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

35.1.3.   2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

35.1.4.   2011. CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról

35.1.5.   45/2014. (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

35.1.6.   19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól